Pomiędzy Sferami
Wystawa naszego okręgu w Centrum idei ku demokracji w Piotrkowie Trybunalskim
Read MoreEXHIBITION SLOW 1
wernisaż on-line, odsłona 1 - Urszula Klechta - Knoll i Katarzyna Zbierska - Michalak
PODGLĄDwernisaż on-line, odsłona 2 - Zofia Sługocka-Biegańska i Sofia Tugarninowa-Grzelak
PODGLĄDwernisaż on-line, odsłona 3 - Jerzy Grzywacz i Józef Janecki
PODGLĄDEXHIBITION SLOW 6
wernisaż on-line, odsłona 6- Magdalena Kapuścińska-Borkiewicz i Ewa Fukuoka
PODGLĄDŚWIATY RÓWNOLEGŁE
Światy Równolegle rozmnożyły się u plastyków na uroczyste rozpoczęcie 2019 roku i długo wypełniały subtelną atmosferę Galerii na Piętrze. Finisaż wystawy odbył się w piątek pierwszego lutego. Ich istnienie już dawno temu przewidzieli mistycy a obecnie ich obecność w czasoprzestrzeni jest udowodniona naukowo - istnieje takich światów niezliczona ilość we wszechświecie.
PODGLĄDŚWIATY RÓWNOLEGŁE
edne teorie zakładają, że krążą w nieskończoności jak bańki mydlane, a inne przedstawiają światy równoległe jako teorie strun w czasie i przestrzeni Sugestywność tych mistycznych iluminacji dała odwagę niezliczonym pokoleniom artystów do czerpania inspiracji z wyobrażeń i odważnych artystycznych wizji
PODGLĄDŚWIATY RÓWNOLEGŁE
Świadomość istnienia Światów Równoległych ma wielkie znaczenie dla rozwoju sztuki, nowych kierunków, szczególnie w dwudziestym wieku - stanowi o jej wielkim potencjale twórczym. Daje to artyście nieograniczone prawa do używania wyobraźni, do jego wizji uprawomocnionych niepojętą nieskończonością w czasie i przestrzeni.
PODGLĄDŚWIATY RÓWNOLEGŁE
Światy Równoległe jako symbol ogromu i bogactwa wszechświata -niewysłowionej całości , najlepiej posłużyć może jako metafora równie skomplikowanego i niezmierzonego świata wyobraźni który jest podstawowym narzędziem pracy artysty. Dlatego wymaga ciągłych ćwiczeń, penetracji, obserwacji potrzebnej przed rozpoczęcie aktu twórczego.
PODGLĄDŚWIATY RÓWNOLEGŁE
Każdy styl, każdy sposób w jakim artysta tworzy nie jest stricte odzwierciedleniem rzeczywistości, ale przetworzeniem w artystyczny sposób , wewnętrznym światem przeżyć artysty, jego potencjałem światów Równoległych. Filozofia Grecka stworzyła nowoczesne zasady rozumienia istoty sztuki jako wartości odmiennej od Natury poprzez którą odczuwamy i rozumiemy realności świata.
PODGLĄDŚWIATY RÓWNOLEGŁE
Arystoteles w swej estetycznej teorii Mimesis zauważył odmienną naturę istnienia przedmiotów sztuki , aktu twórczego - jako stwarzanie innej rzeczywistości, podniósł więc znaczenie sztuki do rangi zjawiska metafizycznego.
PODGLĄDŚWIATY RÓWNOLEGŁE
Szanownym Kolegom z Okręgu Łódzkiego, wszystkim z artystom z ZPAP życzę wspaniałego twórczego Nowego Roku 2019 !
PODGLĄDMARIAN MATUSZEWSKI
Wystawa Mariana Matuszewskiego, którą prezentowaliśmy w Galerii na Piętrze składała się głównie z plakatów i grafik, które preferuje w swej twórczości artysta.
PODGLĄDMARIAN MATUSZEWSKI
Cykl grafik przedstawiających jaskinie z okolic Tomaszowa to mroczny świat z wnętrza ziemi , jakby metafora tajemniczych zakamarków duszy artysty. Obrazy te równie dobrze mogłyby powstać w wyobraźni artysty -na pograniczu realności i abstrakcji, ponieważ są jakby efektem obserwacji zjawiska.
PODGLĄDMARIAN MATUSZEWSKI
Posługując się uproszczoną formą redukującą to zjawisko do symbolu, znaku umowności daje obserwatorowi wiele interpretacyjnych możliwości, rozbudza wyobraźnię.
PODGLĄDMARIAN MATUSZEWSKI
nny cykl grafik przedstawia świat zewnętrzny, jakby w makro powiększeniu - zjawiska natury trudno uchwytne naszej percepcji - efemeryczne i ulotne, także na pograniczu realności i abstrakcji. Plakaty tworzone przez Mariana Matuszewskiego ukazują odmienny aspekt jego osobowości.
PODGLĄDMARIAN MATUSZEWSKI
Z melancholika i introwertyka zmienia się w prześmiewcę i cynika. Ukazuje w plakatach bardzo bezpośredni komentarz do rzeczywistości. Są tam śmiałe zestawienia kolorystyczne, zdecydowane rozwiązania formalne, gdzie symboliczne elementy kompozycji nabierają znaczenia żywych artefaktów. Poprzez swą narzucającą się materialność wzmacniają emocjonalizm tych wypowiedzi plastycznych.
PODGLĄDMARIAN MATUSZEWSKI
Sam tytuł wystawy "Fikcja a Rzeczywistość" sugeruje i tłumaczy użycia innej wypowiedzi plastycznej w grafice i w plakacie - użycia innych środków formalnych, odmiennych w zależności czy dotyczą fikcji, czyli świata wyobraźni czy realności.
PODGLĄDIWA PETROWA-ANDERSEN
W naszej Galerii podziwialiśmy prace Artystki, której osobowość twórczą ukształtowały dwa nurty kultury europejskiej - sztuka Prawosławia i nowoczesna estetyka Zachodu dały połączenie oryginalnej stylistyki jej obrazów, wyrażającej jednocześnie ducha zachodniej nowoczesnej lakoniczności i sakralnego wykwintu Bizancjum.
PODGLĄDIWA PETROWA-ANDERSEN
Iwanka Petrowa Andersen jest twórcą dzieł niezwykłych – łączących antyczną tradycję ze współczesnymi trendami w sztuce. „Lśnienia Przestrzeni to subtelna metafora wielkiego zamiłowania do sztuki sakralnej kulturowego kręgu jej ojczystego Prawosławia, gdzie kształtowała się jej twórcza osobowość- pośród cerkwi przepełnionych złocistą poświatą.
PODGLĄDIWA PETROWA-ANDERSEN
Prezentowane było kilkadziesiąt prac autorki, która oprócz stricte dorobku artystycznego, może szczycić się wspaniałymi osiągnięciami w konserwacji zabytków – m. innymi w odtwarzaniu wystroju Zamku Królewskiego, renowacji Pałaców i Fabrykanckich i Cerkwi Łódzkiej, a tajniki technik konserwatorskich z powodzeniem zastosować także w tworzeniu własnych dzieł.
PODGLĄDIWA PETROWA-ANDERSEN
Wykorzystując kunszt konserwatora zabytków w swych kompozycjach, do których używa złotych i srebrnych płatków naklejanych na płótno, tworzy z ich pomocą abstrakcyjno- symboliczne kompozycje jako wizje transcendentnego wymiaru pełni i doskonałości, który można poznać jedynie poprzez kontemplację.
PODGLĄDIWA PETROWA-ANDERSEN
Użycie złota i srebra jest bardzo świadomym i celowym zabiegiem formalnym. Nie tylko wyraża to zamiłowanie do starej sztuki, ale także bogactwo technik i materiałów z jakich tworzone są kompozycje .Jest to nie tylko odwołanie się do tradycji i imperialnej wspaniałości tej sztuki, ale także kontemplowanie doskonałości świata, wiecznej transcendencji.
PODGLĄDIWA PETROWA-ANDERSEN
Złoto i srebro pełni w kompozycjach rolę symbolu, jako atrybutu boskości i wzniosłości, a jednocześnie jest istotą tej tradycji jako wartości samej w sobie, podkreśla swym blaskiem jej piękno i splendor.
PODGLĄDIWA PETROWA-ANDERSEN
Złoto symbolizując doskonałość, wieczność, a srebro pustkę i przemijanie, dopełniają wspólnie harmonię świata. Łącząc te dwa pierwiastki w swych kompozycjach Artystka ujawnia nasz egzystencjalny status –imperatyw dążenia do doskonałości, do poznania piękna i zgłębienia prawdy – zachęca do kontemplacji piękna niewysłowionej całości, która kryje się pod ich błyszczącą powierzchnią.
PODGLĄDIWA PETROWA-ANDERSEN
Złote i srebrne płaszczyzny abstrakcyjnych kompozycji ożywają pod wpływem światła - tajemnicze i ruchliwe, jak zwiastuny innych wymiarów, innego, doskonałego świata. Jednocześnie błyszczące elementy które stają się fascynującym zjawiskiem plastycznym kreują ciągle jakby nowe obrazy, współegzystując z otoczeniem w zależności od zmiany natężenia i barwy światła.
PODGLĄDIMIONA MIŁOŚCI
Miłość w każdej postaci jest uczuciem mającym wielką siłę kreacji a szczególnie dla artystów, twórców wszelkich sztuk. Postrzeganie miłości jako uczucia na które jest największe zapotrzebowanie w życiu człowieka, daje artyście wieczny powód do pracy i temat który nigdy nikomu się nie znudzi.
PODGLĄDIMIONA MIŁOŚCI
A miłość niejedno ma imię, przywołuje w wyobraźni artysty różne obrazy, które uzewnętrznia swoimi dziełami. Prezentowane prace łódzkich artystów w Galerii na Piętrze, to dzieła z różnych okresów ich życia, w których w różny sposób zapewne doświadczali tego uczucia , różnych jego aspektów oczekiwali.
PODGLĄDIMIONA MIŁOŚCI
Dlatego prace są bardzo różnorodne i odmienne w wyrazie od abstrakcji do realistycznej opisowości. Ważna zawsze była intencja stworzenia dzieła , które w symboliczny sposób wyrażać może nasze uczuciowe stany i wyobrażenia o miłości, aż do personifikacji z konkretną osobą czy ogólniejszym zjawiskiem w naszej kulturze.
PODGLĄDIMIONA MIŁOŚCI
Zobaczymy więc tu obrazy przedstawiające akty kobiece, które w tym kontekście uosabiają niewątpliwie fizyczne pożądanie, ,ale też przedstawienia czułości, troski rodzicielskiej, miłości niebiańskiej, oraz całej głębi uczuć związanych z miłością. Są jak filozoficzna rozprawa poruszająca wyobraźnię
PODGLĄDIMIONA MIŁOŚCI
Ważnym tropem aby zrozumieć intencje autorów, były niewątpliwie tytuły tych dzieł, gdyż po części ich abstrakcyjny czy symboliczny charakter mógł nastręczać trudności dla widza w odczytaniu ich znaczenia. Jednak niezależnie od stylistyki sposobu przedstawiania, każde dzieło powinno poruszać nasze zmysły i wyobraźnię ciekawą formą i artyzmem.
PODGLĄDANDRZEJ ZAJĄC
„Africony” to wystawa jedyna w swoim rodzaju, prezentowana w Galerii na Piętrze w nawiązaniu do Dnia Afryki przypadającym na 25 Maja. Jest to wystawa malarstwa łódzkiego artysty, Andrzeja Zająca - członka ZPAP O/Ł, którego twórczość związana jest od lat z egzotyką afrykańskiej kultury. Ulubionym motywem jego obrazów są portrety ludzi, których spotykał podczas swoich podróży do Libii , Ghany, Etiopii. Urzekła go prostota ich egzystencji, surowość życia blisko natury.
PODGLĄDANDRZEJ ZAJĄC
Artystę fascynuje koloryt Afryki, naturalne piękno tamtejszych kobiet i ich niełatwa codzienność. Szczególnie ujmujące w jego obrazach są postacie kobiet afrykańskich z dziećmi, matek, które muszą żyć w trudnych warunkach, a jednocześnie z taką godnością i naturalnością przyjmują swoje macierzyństwo
PODGLĄDANDRZEJ ZAJĄC
Z ich postaci przedstawionych na obrazach emanuje czułość i siła jednocześnie. Afryka jest miejscem na ziemi gdzie szczególnie wyraziście uwidaczniają się te immamentne cechy macierzyństwa , dlatego artysta zastosował oryginalny a jednocześnie prosty zabieg formalny, sakralizacji portretów tych kobiet. Analogia do wizerunków Matki Boskiej jest tu oczywista.
PODGLĄDANDRZEJ ZAJĄC
Stąd właśnie tytuł wystawy „ Africony” Portrety te łączące esencję kobiecości i macierzyństwa – wizerunki afrykańskich matek z dziećmi wystylizowane na obrazy sakralne miały już swoją pierwszą prezentację w 2017 w Kościele Środowisk Twórczych w Łodzi, gdzie stanowiły kluczowe elementy Bożonarodzeniowej Stajenki zaprojektowanej na podobieństwo pracowni malarskiej.
PODGLĄDANDRZEJ ZAJĄC
Wyrazistość symbolicznego przesłania tych dzieł podkreśla też wyrazistość ich kolorystyki, nadrealistyczna energia barw. Artysta wykorzystał ostrość widzenia kształtów i kolorów w intensywnym blasku afrykańskiego słońca do nadania swym obrazom cech hiperrealizmu . To z kolei dodało wyjątkowego sensu tym wizerunkom, jako bytom metafizycznym, idealnym, a jednocześnie narzucającym widzowi swój status materialności, który można by określić jako egzystencjalny „ból istnienia”.
PODGLĄDANDRZEJ ZAJĄC
Aby uzyskać ciekawe efekty artystycznego wyrazu artysta eksperymentuje z wieloma technikami. Dzieła tu przedstawione, były namalowane techniką olejną na deskach i płótnach , a także techniką akwarelową. Do tworzenia swoich prac wykorzystuje często elementy kolażu,, gdzie ramy także stanowią integralną kompozycję obrazu, które artysta wykonuje własnoręcznie.
PODGLĄDANDRZEJ ZAJĄC
Wystawę malarstwa dopełnia prezentacja haftów i biżuterii inspirowanych afrykańskim folklorem, zaprojektowanymi i wykonanymi przez Joannę Zybert – córkę artysty, absolwentkę Projektowania Wnętrz na WSI w Łodzi, towarzyszkę jego egzotycznych podróży.
PODGLĄDANDRZEJ ZAJĄC
Fotoreportaż z wernisażu "Afrikony" , Galeria na Piętrze,21 Maja 2019r Uczestnicy tego artystycznego wydarzenia na pewno będą wspominać jego wyjątkowo energetyczną atmosferę, którą spotęgowały dźwięki afrykańskich bębnów. Głośny koncert zespołu "Masahuku" zapewne zwabił do naszej galerii jeszcze więcej gości - podczas wernisażu było tłoczno i wesoło.
PODGLĄDANDRZEJ ZAJĄC
. Publiczność z uwagą oglądała niezwykłą kolekcję dzieł Andrzeja Zająca i Joanny Zybert, ale też i z przyjemnością degustowała przekąski i napoje , m. innymi dostarczone z łódzkiej restauracji "Tropikalny Talerz". Na wernisażu obecne były media - Radio Łódź i TV TOYA. Wspaniała atmosfera tego wieczoru sprzyjała inspirującym rozmowom o sztuce i z pewnością dodała twórczego zapału kolegom artystom z ZPAP!
PODGLĄDJACEK NIEWIECZERZAŁ - malarstwo
Niezwykła wystawa dwóch artystów z Bełchatowa połączy połączył wspólny projekt, chociaż reprezentują zupełnie inne wizje plastyczne, zupełnie dwa inne światy. Jacek Niewieczerzał malarz i rzeźbiarz, absolwent wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu w Lublinie , swoją twórczością objawia się nam tu jako artysta dla którego sztuka to żywiołowa materia, która przybiera przedziwne kolory i kształty jakby ze snów i wyobrażeń.
PODGLĄDJACEK NIEWIECZERZAŁ - malarstwo
Malarstwo Jacka Niewieczerzała to jakby naturalne odwołanie się do podświadomości, gdzie artysta może szczerze i bez uprzedzeń uzewnętrznić swój stosunek do zjawisk rzeczywistości. Instynktowne wyczuwanie zjawiska, wrażenia pozostawione po osobach ,przeżytych sytuacjach – wszystko to jest zapamiętywane przez podświadomość, aby tam przybrać kształt wizji - artystycznego imperatywu.
PODGLĄDJACEK NIEWIECZERZAŁ - malarstwo
Jego obrazy stanowią poetycką metaforę sposobu odczuwania świata, jako egzystencji w przenikającej się strukturze wielu rzeczywistości. To podróż do świata snów i wyobraźni, kolorowych i spontanicznych abstrakcyjnych kompozycji , w których jednak odczytujemy odwołanie do materialności ,rozpoznajemy kształty nam znajome w realu .
PODGLĄDJACEK NIEWIECZERZAŁ - malarstwo
Tematy obrazów to ślady przeżyć, różne aspekty istnienia , które szczególnie dotykają artystę swoją metafizyczną nadrealnością, poetyckością wyrazu. Szczególnie wtedy nadają się do przemiany w kolorowe myślokształty, afirmujące rzeczywistość- własne metamorfozy świata.
PODGLĄDPRZEMYSŁAW OBARSKI - instalacja
Inne potrzeby estetyczne zaspokoić ma Instalacja przestrzenna Przemysława Obarskiego, absolwenta Wydziału Sztuk Pięknych Uniwersytetu w Toruniu - jest bardzo oryginalną kompozycją, która w naszej galerii stworzyła z kolei napięcie i niepokój egzystencjalny, zaburzyła przestrzeń swoją otwartą formą. Proste, bambusowe kije wiązane i podwieszane w różnych kierunkach.
PODGLĄDPRZEMYSŁAW OBARSKI - instalacja
Swoją chaotyczną geometrią wyraża status dążenia do ekspansji, wzrostu i ekspresji. Na pozór zupełnie nie pasujący twór do wystawy malarstwa, jednak stanowi j ta instalacja ,jakby chwilę oczyszczenia i oddechu z zagęszczonej kolorem i kształtami przestrzeni.
PODGLĄDPRZEMYSŁAW OBARSKI - instalacja
Każda z 2 części wystawy stanowi wzajemne tło, które wzmacnia poprzez swą odmienność siłę artystycznego wyrazu. Przestrzeń malarska to emocjonalne i energetyczne przeżycia natomiast Antyrama zapewnia intelektualne i kontemplacyjne wrażenia dla widzów tej wystawy.
PODGLĄDWIDOK Z OKNA
„Widok z Okna” to wystawa zbiorowa członków Naszego Okręgu w czasie wakacyjnym, lekkim i przyjemnym, kiedy życie wydaje się łatwiejsze, bo zostawiamy na później sprawy jeszcze nie załatwione. W zamian jesteśmy jakby w stanie szczególnej potrzeby absorbowania wrażeń pięknych i niezwykłych, które dają artyście szczególnie „paliwo” do dalszej pracy twórczej.
PODGLĄDWIDOK Z OKNA
Widok z okna, to jakby widok na świat, który można odbierać w różny sposób - jest jak ekran kinowy, który ukazuje nam inną przestrzeń, gotowy obraz pobudzający zmysły wyobraźnię . Zależnie w jakiej znajdujemy się sytuacji, „Widok z Okna” może być parafrazą naszego życia, naszego statusu, otwierać przed nami przestrzeń nowych możliwości, uświadamiać istotę naszych marzeń, motywować do twórczości.
PODGLĄDWIDOK Z OKNA
Obrazy inspirowane widokiem z okna, zawsze prezentują jakiś symboliczny aspekt – przestrzeni poza czasem, niezależnej od naszego istnienia, transcendentnej od rzeczywistej przestrzeni w której obserwator akurat się znajduje. Nie może to być więc zwykły widok czy pejzaż, ale obraz rzeczywistości jakby na nowo stworzonej.
PODGLĄDWIDOK Z OKNA
Wykadrowany widok z okna jest jakby gotowym obrazem. Artysta odbiera jego walory jako potencjalny motyw i kompozycję do namalowania. Widok z okna zawsze więc jest interesujący i prowokuje malarski komentarz do rzeczywistości, ale jednocześnie powoduje uruchomienie wyobraźni i wspomnień, które czynią każdą taką wizję z okna oryginalną i niepowtarzalną., często zaskakująco nierzeczywistą.
PODGLĄDWIDOK Z OKNA
Takie są obrazy prezentowane na wystawie - bardzo różnorodne stylistycznie i emocjonalnie. Tematycznie ukazujące różne aspekty rzeczywistości i także wyobrażeń o niej. Od symbolicznych swobodnych wizji, surrealistycznych kompozycji zatrzymanych w czasie, do abstrakcyjnych syntetycznych obrazów powstałych w bardzo przemyślanym akcie twórczym.
PODGLĄDWIDOK Z OKNA
Wybór artysty zależy od jego preferencji, w jakim zakresie zainteresowany jest kontaktem z zewnętrzną przestrzenią.
PODGLĄDHYPERREAL
Organizatorzy konkursu i wystawy pt : Hyperreal zapewne pragnęli powrócić do najlepszych tradycji rozwoju malarstwa światowego, wyrosłego na gruncie realistycznego przedstawiania otaczającego nas świata, opartego na uważnej obserwacji rzeczywistości i realnych doświadczeniach. Historycznych inspiracji można by tu poszukiwać już od Starożytnej Grecji do wspaniałego nurtu realistycznego malarstwa mistrzów flamandzkich .
PODGLĄDHYPERREAL
Hiperrealizm stanowi apogeum tej ewolucji i dokonań twórców w jak najbardziej realistycznym i najdokładniej odwzorowującym rzeczywistość sposobie. Głównie było to możliwe dzięki nowoczesnej technice fotografii, którą wspomagali się artyści przy realizacji swoich fotorealistycznych, skomplikowanych prac. Nazwa tego kierunku , jakże nadzwyczaj trafnie, została stworzona przez Daniela Abbadie. Najważniejsze wystawy sztuki fotorealistycznej odbyły się w 1971 r. –Biennale de Paris, oraz V Documenta w Cassel w 1972. Hiperrealizm objawił się światu w dojrzałej formie w 1967 r. w obrazie Richarda Estesa pt: „Fotoshop”.
PODGLĄDHYPERREAL
Przy zastosowaniu techniki neoimpresjonistów , bo namalowany maleńkimi plamami z wielką precyzją posiadał wszystkie wzorcowe cechy Jako przełomowe dzieło dla nowego kierunku. Richard Estes był czołowym przedstawicielem Hiperrealizmu . Fascynowały go wszelkie zjawiska świetlne, odbicia zwierciadlane,, który w swoich dziełach szczególnie eksponował, błyski świateł wielkiego miasta, ulic, samochodów, reklam itp. Co w jego wieloelementowych kompozycjach stanowiła główny wiążący, rytmizujący całość element, harmonizujący rzeczywistość.
PODGLĄDHYPERREAL
Z pewnością światło i efekty świetlne są także naturalnym i malarskim sposobem na oddanie nie tylko prawdziwości, atrakcyjności otaczającego świata. Światło pozwala odczuć istotę i prawdziwe piękno ulotnych zjawisk naszej rzeczywistości, ożywia na pozór martwe przedmioty, które stają się efektownymi artefaktami, obiektami sztuki.
PODGLĄDHYPERREAL
Nagrody ufundował Lefranc Bourgeois : I nagroda Dawid Lasz, II nagroda Nadia Poroshina-Golovcenko, III nagroda Tomasz Mrowiński
PODGLĄDHYPERREAL
Nagrodę publiczności ufundował ZPAP okręg łódzki, a laureatami są: Sandra Jóźków i Andrzej Zając.
PODGLĄDHYPERREAL
Wystawie patronował obraz prekursora hiperrealizmu w Polsce profesora Andrzeja Sadowskiego
PODGLĄDHYPERREAL
Pomysł na wystawę „Hyperreal” odwołującą się do zjawiska hiperrealizmu w sztuce ,wydaje się bardzo chwalebną i pożyteczną ideą, dającą zawsze artystom dobrą sposobność do sprawdzenia swoich możliwości twórczych i zmierzenia się z wymagającym warsztatowych umiejętności tematem. Wystawa odsłania kreatywne podejście współczesnych artystów do historycznego już kierunku w sztuce, Prezentowane prace starannie wybrane, ukazują całe spektrum możliwości wykorzystania hiperrealistycznych technik do zaprezentowania indywidualnego stylu malarskiego każdego artysty.
PODGLĄDJANUSZ SĘKOWSKI
To był magiczny wieczór - pełen estetycznych przeżyć i atrakcji. Uczestnicy wernisażu na pewno odczuli ciepło i urok serdecznej atmosfery wypełniającej wnętrze Galerii na Piętrze. Na wystawie zaprezentował swoje malarstwo Janusz Sękowski, absolwent Łódzkiej ASP, Który zafascynował widzów swoją ciekawą artystyczną drogą i twórczą przemianą - od akademickiego realizmu do rozmachu abstrakcyjnych wizji swego świata wyobraźni.
PODGLĄDJANUSZ SĘKOWSKI
Wernisaż uświetnił wykład dr. Marka Łypa na temat psychologicznych aspektów obrazu, na przykładzie wybranej pracy malarza. Kulminacyjnym punktem wieczoru stał się występ operowej divy Anny Zimerman. Zachwycający koncert znanych arii i pieśni w wykonaniu artystki, był niezapomnianym przeżyciem, dopełniającym artystyczną doskonałość tego wydarzenia.
PODGLĄDJANUSZ SĘKOWSKI
Z pewnością radykalna zmiana artystycznego emploi wiąże się u artysty z jego osobistym doświadczeniem ciężkiej choroby, która upośledza ciało, ale w zamian wyzwala wielki twórczy potencjał. Pokonanie choroby zawsze inicjuje nowy etap w życiu człowieka, który jest okazją do zmiany priorytetów i poglądów na świat. Artysta manifestuje tę przemianę w sposób dla siebie najbardziej oczywisty, entuzjastyczny a jednocześnie świadomy.
PODGLĄDJANUSZ SĘKOWSKI
Radość z doświadczania istnienia i odnowy mentalnej spotęgowała u artysty energię twórczą, która zaowocowała nowym cyklem malarstwa, całkiem odmiennego od poprzednich prac. W zasadzie nie ma fazy przejściowej, zawsze ukazującej płynny w czasie rozwój stylu autorskiego. Nastąpił nagły przeskok stylistyczny, który najbardziej zaskakuje.
PODGLĄDJANUSZ SĘKOWSKI
Przedtem uwaga artysty koncentrowała się głównie na człowieku, jego fizjonomii, odtwarzaniu realistycznych cech natury. Skupiał się więc na obserwacji świata zewnętrznego, jego interesujących aspektów, ale w jakimś sensie pozbawionych jego oceny, skrytych uczuć w poprawnej warsztatowo wizji spokojnej rzeczywistości.
PODGLĄDJANUSZ SĘKOWSKI
Nowe prace to kompozycje emanujące wewnętrzną mocą, ukazujące w śmiałych kolorach i formach fizjologię emocji, uczuć, które kreuje nowy świat artysty - skierowany do wewnątrz, skoncentrowany na jego osobistych emocjach, Choć ich wielkość i rozmach poświęcony jest w całości wewnętrznym przeżyciom, to jednocześnie nowe prace są radosnym przekazem dla odbiorców
PODGLĄDJANUSZ SĘKOWSKI
Oprócz prac stricte abstrakcyjnych przedstawił też artysta kilka obrazów, na których uzewnętrznia swój nowy stosunek do rzeczywistości. Świat zewnętrzny pozbawiony jest odtąd , szczegółów, jakby powiększył się dystans obserwacyjny – który funkcjonuje jakby rozmazany w świadomości artysty. Jednak zastosowane uogólnione i syntetyczne środki formalne form i kolorów, oddają w symboliczny sposób istotę zjawisk.
PODGLĄDSTOWARZYSZENIE POLSKICH PORTRECISTÓW
Artyści ze Stowarzyszenia Portrecistów Polskich zaprezentowali plon swojej twórczej pracy w zakresie portretu.
PODGLĄDSTOWARZYSZENIE POLSKICH PORTRECISTÓW
Serdecznie zachęcamy do obejrzenia tej interesującej wystawy, ukazującej dziedzinę malarstwa zawsze wymagającej od twórcy wyjątkowych predyspozycji i umiejętności warsztatowych.
PODGLĄDSTOWARZYSZENIE POLSKICH PORTRECISTÓW
Szczególnie w naszych czasach fotografii cyfrowej,unikatowy i szlachetny charakter malarstwa portretowego uświadamia nam, że wysoka technologia nie może zastąpić tradycyjnej sztuki.
PODGLĄDSTOWARZYSZENIE POLSKICH PORTRECISTÓW
Otwarcie poprowadził Janusz Wiśnioch, słowo wstępne wygłosiła prezes Ewa Fukuoka oraz krytyk sztuki Maria Kępińska.
PODGLĄDAUKCJA
Prawdziwa sztuka jest prawdziwą ozdobą wnętrza naszych domów. Kupując dzieła sztuki sprawiacie waszej duszy satysfakcję,- że nie samym chlebem żyje. Wzbudzicie podziw u znajomych, jako koneserzy sztuki, spragnieni estetycznych doznań. Ale co niemniej ważne uczynicie coś dobrego dla "zagrożonego gatunku" - uczynicie twórczość artystów docenioną i potrzebną.
PODGLĄDAUKCJA
Drodzy Miłośnicy Sztuki w piątek odbyła się pierwsza aukcja sztuki u Plastyków. Na plakacie widzicie rozświetlone okno naszej galerii. Za każdym razem, gdy świętujemy rozpoczęcie nowej wystawy, nasze okno błyszczy wyjątkowo intensywnym blaskiem spotęgowanym energią piękna i harmonii.
PODGLĄDAUKCJA
Na pewno ten wieczór obfitował w ekscytujące momenty. Wasze emocje rozbudzone miłością i podziwem dla sztuki rozjarzyły okno naszej galerii tak, że było na pewno widoczne z kosmosu. Czym wyżej licytowaliście tym dalej było widoczne światełko naszej Przedświątecznej Aukcji Sztuki ! Plakaty i zaproszenia na to wydarzenie zaprojektowała nasza koleżanka - wiceprezes Katarzyna Zbierska-Michalak
PODGLĄDAUKCJA
Galeria na Piętrze jest miejscem znanym i cenionym na kulturalnej mapie Łodzi, gdzie Okręg Łódzki ZPAP od lat prezentuje sztukę współczesną w szerokim zakresie. Chcielibyśmy od tego roku zainicjować tradycję corocznych, przedświątecznych aukcji sztuki. Będzie to oprócz wernisaży i wystaw kolejna, nowa forma promocji twórczości łódzkich artystów.
PODGLĄDAUKCJA
„ Wielka Przedświąteczna Aukcja Dzieł Sztuki” organizowana w siedzibie Okręgu Łódzkiego Związku Polskich Artystów Plastyków ma na celu zdobycie funduszy na działalność Galerii na Piętrze i naszego stowarzyszenia. Organizatorzy jako niestrudzeni animatorzy i twórcy kultury, chcieliby też nadać aukcji rangę znaczącego wydarzenia artystycznego, połączonego z wystawą.
PODGLĄDAUKCJA
Będą mogli zadowolić swoje wykwintne gusta, ponieważ ukazane będzie szerokie spektrum stylistyki w sztuce współczesnej - kilkadziesiąt różnorodnych dzieł, od realizmu do abstrakcji. Serdecznie zapraszamy do oglądania naszych wystawy i udziale w następnych aukcjach.„Przegląd Twórczości Członków ZPAP /OŁ”.
PODGLĄDAUKCJA
Będzie to także wspaniała okazja do spotkania się różnych środowisk . Przede wszystkim zapraszamy, Miłośników Sztuki, ludzi biznesu, tych wszystkich, dla których obcowanie ze sztuką jest egzystencjalną potrzebą.
PODGLĄDMAGICZNA ŁÓDŹ
Ostatnia wystawa zbiorowa członków ZPAP okręgu łódzkiego w galerii na piętrze. Plakat autorstwa Anety Kosin
PODGLĄDWIGILIA U PLASTYKÓW
Fotoreportaż ze wspólnej wigilii u plastyków. W Galerii na Piętrze 15 grudnia było gwarno i wesoło. Dziękuję kolegom za wspaniałą atmosferę i miłe słowa. Takie spotkania ukazują, że Artyści to wspaniali druhowie i przyjaciele!
Read MoreWojciech Górski
Wystawa malarstwa „Nasiona i Kwiaty” Wojciecha Górskiego w Galerii na Piętrze była jak powiew wiosny w te ponure grudniowe dni poprzedzające świąteczny czas. Absolwent Łódzkiej ASP, swoją oryginalną twórczą osobowością od lat wzbogaca potencjał Łódzkiego środowiska artystycznego.
Read MoreWojciech Górski
Jego bogaty dorobek doceniany na licznych wystawach i konkursach jest świadectwem afirmacji Natury jako całości, wielkiej tajemnicy życia, która nas otacza. Ukazane w tych pracach zjawiska, dzieją się poza zasięgiem percepcji człowieka, jednak dzięki monumentalnym wizjom artysty możemy uświadomić sobie ich siłę i piękno.
Read MoreWojciech Górski
Prace prezentowane na wystawie w siedzibie ZPAP O/Ł przedstawiają obrazy pełne liquidów życia, które tworzą i przekształcają się nieustannie w nowe struktury. Ich materialność jest niejednoznaczna – wynika z siły energii która ją przenika i kształtuje.
Read MoreWojciech Górski
Te obrazy jakby żywej natury przekonują swoją naturalnością, ponieważ poddane są zarówno estetyce chaosu jak i w równym stopniu harmonii, które to paradoksalnie rządzą mikro i makro światem przyrody.
Read MoreWojciech Górski
Sekretna autorska technika nadająca powierzchni płótna idealną gładź, którą zastosował artysta w tworzeniu tych obrazów dystansuje je od naszego świata, przewrotnie sugeruje , że są to obrazy nierzeczywiste - abstrakcyjne wariacje na temat istoty życia – że to co widzimy nie dzieje się na naszych oczach a jest wynikiem artystycznego instynktu artysty.
Read MoreWojciech Górski
Ta ambiwalencja naszych odczuć podczas obcowania z tymi dziełami wzbogaca wyobraźnię i pobudza też zmysł uważności dla odkrywania własnych wizji Natury. Ewa Tomporek- Fukuoka
Read MorePOLSKIE DROGI
Wystawa „Polskie Drogi” kończy cykl obchodów Setnej Rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę. Motyw drogi niesie ze sobą podwójne przesłanie - romantycznej zadumy nad różnorodnym pejzażem ojczystym, pełnych dróg i ścieżek tworzących krwioobieg, który budował egzystencjalne zaplecze narodu i zasilał ojczystą ziemię w zdarzenia. Pamiętają o tym kapliczki i krzyże rozsiane wokół nich.
Read MorePOLSKIE DROGI
Drogi są jak księgi, które skrywają własną, niewidzialną pamięć w innej czasoprzestrzeni – o wydarzeniach które odnajdujemy w kronikach i na starych sztychach. Jednocześnie droga nie tylko zawiera w sobie symbolikę ciągłości tradycji ale też trudnego losu człowieka, który podąża ku swemu przeznaczeniu. Trudne drogi Polaków wyznaczała nasza historia pełna dramatycznych ale i wzniosłych wydarzeń.
Read MorePOLSKIE DROGI
Aby zachować miłą atmosferę i świąteczny entuzjazm wernisaż zakończyliśmy wspólnym śpiewaniem pieśni patriotycznych i legionowych.
Read MoreDROGA- D.K. Pietrasik
Pokazywana w naszej galerii w listopadzie, wystawa obrazów Danuty Krajewskiej –Pietrasik, którą artystka zatytułowała "Droga", to cykl kompozycji na pograniczu realizmu i abstrakcji. Elementy widoków przesuwających się szybko przed oczami nie są łatwe do uchwycenia - monotonia usypia zdolności percepcyjne sennego obserwatora.
Read MoreDROGA- D.K. Pietrasik
Autorka pokazuje w swoich obrazach fragmenty pejzażu, które zwróciły jej uwagę niezwykłym kolorytem zmieniającej się pory dnia czy kształtem konstrukcji drogi i urządzeń tam się znajdujących, które w swej istocie nie posiadają walorów artyzmu, lecz na chwilę gra światła ożywia je do rangi zjawiska plastycznego.
Read MoreDROGA- D.K. Pietrasik
To jest zadanie wrażliwego artysty aby zabawić się w rolę łowcy intrygujących zjawisk w każdych warunkach, nawet najbardziej niesprzyjających. Inny cykl interesujących kompozycji stanowią monochromatyczne grafiki wyszukane w formie i fakturze. Całość wystawy stworzyło odpowiedni do tematu nastrój zadumy a jednocześnie egzystencjalnego niepokoju, które zawsze towarzyszą nam podczas podróży w nieznane miejsca.
Read MoreAUTOPORTRET W LUSTRZE
W okresie 11 – 25 października w Galerii na Piętrze zorganizowaliśmy wystawę zbiorową członków O/Ł pt. : „Autoportret w Lustrze”. Pojęcie lustra użyte w tytule sugeruje szerszy kontekst zjawiska, jakim jest autoportret artysty, który ze swej natury czerpie twórcze siły z różnych źródeł - nie tylko z realności. W lustrze obserwujemy swoje naturalne odbicie i odbicie głębi otaczającego nas świata. Ale dzięki lustrzanemu odbiciu przeczuwamy też istnienie innej rzeczywistości –to dodaje tajemnicy do naszego istnienia, problematyzuje je i umiejscawia w nieskończoności.
Read MoreAUTOPORTRET W LUSTRZE
Odwołanie się więc do tajemniczej przestrzeni za lustrem sugeruje, że nie chodzi o oddanie podobieństwa stricte fizycznego, nie chodzi o trywialne przedstawienie siebie jako osoby. Bynajmniej - powinien to być portret metafizyczny, zawierający jakąś tajemnicę do odgadnięcia.
Read MoreAUTOPORTRET W LUSTRZE
Autoportrety prezentowane na wystawie ujawniały różne stany emocjonalne autorów, ich różne samopoczucie w ocenie samych siebie. Jedne podobizny przyjazne i zadowolone z siebie, inne żartobliwe i zdystansowane, a nawet odnoszące się do właścicieli z dużą dezynwolturą ,także dotkliwie deformujące twarze -aż do granic abstrakcji. Były też portrety bez twarzy.
Read MoreAUTOPORTRET W LUSTRZE
Jeśli nawet byli z początku t zaniepokojeni czy podejrzliwi, że w temacie kryją się jakieś komplikacje czy prowokację, to w końcu podeszli do tej idei z entuzjazmem .Przedstawienie oryginalnych dzieł w różnej konwencji i technikach, sprawiło samym autorom przyjemność nie tylko w pokazaniu swego warsztatu , ale na pewno w uchyleniu rąbka tajemnicy o sobie– wiadomo że artysta aby znajdować przyjemność w swej sztuce, musi być choć po części ekshibicjonistą i egocentrykiem.
Read MoreAUTOPORTRET W LUSTRZE
Każdy temat wydawałoby się, że z natury swej realistyczny, może zawsze zainspirować odważnego twórcę do stworzenia ciekawej wizji artystycznej. Plakat do wystawy zaprojektował Paweł Świątek – nasz kolega i obiecujący grafik.
Read More50 LECIE STANISŁAWA STACHURY
Nasz kolega, wieloletni działacz Okręgu Łódzkiego ZPAP i znany Łódzki artysta – Stanisław Stachura obchodzi w tym roku pięćdziesięciolecie artystycznego powołania. Wybrane dzieła to tylko ułamek dorobku artystycznego, jednak prezentowane prace różnorodne pod względem technik i stylów wykonania dobitnie ukazują bogate spektrum zainteresowań twórczych artysty.
Read More50 LECIE STANISŁAWA STACHURY
Zobaczyć więc można między innymi : grafiki, pastele, rysunki i malarstwo olejne o zróżnicowanej tematyce , od nastrojowych pejzaży do kompozycji konceptualnych – od realizmu do abstrakcji. Stanisław Stachura posiada też w swym dorobku bogatą kolekcję grafik, plakatów, ulotek, znaczków itp., które projektował dla Podziemia przez okres trwania stanu wojennego w Polsce.
Read More50 LECIE STANISŁAWA STACHURY
Jubilatowi serdecznie gratulujemy i życzymy jeszcze wielu jat artystycznej aktywności. Jubileuszową wystawę "50 lat Pracy Twórczej" można obejrzeć w "Galerii na Piętrze", Piotrkowska 86, jeszcze w przyszłym tygodniu. Zapraszamy!
Read MorePOLSKIE KLIMATY
Wystawa „Polskie Klimaty” powstała jako artystyczny eksperyment, prowokujący twórców do ujawnienia swoich odczuć związanych z polskością. Motywy które malowali, obrazy które wybrali do wystawy, świadczą o osobistym podejściu do tematu. To co polskie zawarte jest w ulubionych tematach, w szerokim wachlarzu działań plastycznych – od romantycznych pejzaży, sielskich scenerii, nostalgicznych wizji, do symbolicznych i abstrakcyjnych kompozycji.
Read MorePOLSKIE KLIMATY
Wystawa nie tylko bardzo ciekawa pod względem bogactwa użytych środków wyrazu, stylów, które reprezentuje każdy z artystów, ale przede wszystkim wielością całego spektrum uczuć , skojarzeń, emocji i wrażeń , które emanują z dzieł tam prezentowanych. Jednak poprzez użycie elementów i motywów kojarzących się z polską obyczajowością, tradycją i pejzażem, swoją intencjonalnością jest dla widza spójna i czytelna. Oglądając tę wystawę w Galerii na Piętrze doświadczymy pełni Polskich Klimatów.
Read MoreHENRYK PŁÓCIENNIK - GRAFIKA
Zapraszamy do naszej galerii w przyszły wtorek o 18.00. na wernisaż wystawy naszego łódzkiego Mistrza !
Read MoreHENRYK PŁÓCIENNIK - GRAFIKA
Galeria na Piętrze, wystawa grafiki Henryka Płóciennika. Pamiątkowe zdjęcie z Mistrzem i dr Dariuszem Leśnikowskim - dyrektorem Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi.
Read MoreHENRYK PŁÓCIENNIK - GRAFIKA
Przez kilkadziesiąt lat jesteśmy świadkami niespożytych sił twórczych Henryka Płóciennika, który zawsze mieszkał i rozwijał swój talent w Łodzi. Zajmował się rysunkiem i malarstwem sztalugowym, ale z pewnością, jako artysta spełniony jest przede wszystkim, jako mistrz technik graficznych.
Read MoreHENRYK PŁÓCIENNIK - GRAFIKA
Wystawa w Galerii na Piętrze prezentowała kilka cykli z twórczych wędrówek artysty, lecz nie mogła niestety ukazać nam pełni potencjału jego artystycznych możliwości. Tak jak samotny wędrowiec, kierując się swą wielką twórczą intuicją i samorodnym talentem, wędrował wytrwale przez lata wśród meandrów sztuki, znacząc swą drogę pięknymi, oryginalnymi i szlachetnymi dziełami.
Read MoreHENRYK PŁÓCIENNIK - GRAFIKA
Grafiki wybrane na retrospektywną Wystawę Henryka Płóciennika pochodzą z lat siedemdziesiątych do lat obecnych i oprócz swej różnorodnej formy plastycznej odsłaniają też bogatą i złożoną osobowość artysty: jako wizjonera metafizycznych nastrojów, ale też nowatorskiego, kapryśnego artystę, wielkiego romantyka i pragmatyka namiętności, wesołego prześmiewce własnej osoby.
Read MoreHENRYK PŁÓCIENNIK - GRAFIKA
Są to głownie cykle wykonane w technice cynkografii, akwatinty i linorytu - "Miesiąc Miodowy",'Erotyki","Autoportrety" i "Abstrakcje".
Read MorePODRÓŻE ASTRALNE
Rok Artystyczny 2018 rozpoczynamy wystawą zbiorową członków ZPAP O/Ł. Temat przewodni to "Podróże Astralne" - czyli obrazy przedstawiające niezwykłe wizje wszechświata, kosmosu, marzeń i snów o podróżach w czasie i przestrzeni. Serdecznie zapraszamy koleżanki i kolegów z Okręgu Łódzkiego do udziału w wystawie inaugurującej otwarcie "Galerii na Piętrze" w Nowym Roku.
Read MorePODRÓŻE ASTRALNE
Ekspozycja waszych dzieł będzie niezwykłą emanacją siły twórczej i nieograniczonej wyobraźni artysty i na pewno stanie się interesującym wydarzeniem artystycznym.
Read MorePODRÓŻE ASTRALNE
Dziękuję bardzo koleżankom i kolegom za tak liczny udział w inauguracyjnej wystawie zbiorowej ZPAP O/Ł. Wystawa "Podróże Astralne" stała się wydarzeniem godnym rozpoczęcia roku artystycznego w naszej galerii. Odznaczała się niewątpliwie wielką różnorodnością podejścia do tematu. Mam nadzieję, że były to estetyczne podróże w czasie i przestrzeni, które sprawiły uczestnikom wiele satysfakcji i przyjemności. Mam też nadzieję, że będą powodem dalszej inspiracji i twórczej pasji na dłuższy czas.
Read MoreRozmyślnie wybrałam taki tytuł wystawy, aby oczywiście skłonić kolegów do stworzenia niezwykłych dziel- ciekawych wizji , ale też w symboliczny sposób ukazać istotę aktu twórczego, który zawsze posiada metafizyczne tło - odwołuje się do innego wymiaru świata nieograniczonej wyobraźni, percepcji i wrażliwości. Artysta zawsze przecież pragnie doznawać tego niezwykłego stanu zwanego potocznie "natchnieniem", uwrażliwić swoje zmysły tak aby zobaczyć więcej , aby zrozumieć istotę świata.
Read MorePODRÓŻE ASTRALNE
Tym bardziej teraz, kiedy rolę rejestrowania realności przejęły nowoczesne media, dało to twórcy dużo więcej wolności w kreowaniu własnych wizji alternatywnych światów, jako komentarza do rzeczywistości. Do swojej twórczości może więc podchodzić bardziej osobiście i emocjonalnie. W zasadzie artysta musi żyć na pograniczu realu i transcendencji, aby móc tworzyć sztukę mającą w sobie piękno i siłę wyrazu - ukazującą rzeczywistość w rozszerzonym, metafizycznym wymiarze!
Read MorePODRÓŻE ASTRALNE
WERNISAŻ WYSTAWY PODRÓŻE ASTRALNE 5 STYCZNIA 2018. WYSTAWA PRAC CZŁONKÓW ZPAP OKRĘGU ŁÓDZKIEGO
Read MoreMIĘDZY RZECZYWISTOŚCIĄ A ILUZJĄ
W Galerii na Piętrze tym razem gościliśmy Panią Agnieszkę Rożek, rodowitą Łodziankę, jednak na stałe mieszkającą w Belgii. Po ukończeniu Brukselskiej Akademii Sztuk Pięknych, tam pozostała, aby tworzyć swą ekspresyjną sztukę. Styl jaki reprezentują jej obrazy jest złożony a przez to bardzo ciekawy -artystka inspiracje czerpie głównie z realizmu magicznego i impresjonizmu co daje niezwykłe sugestywny efekt dynamizmu i jednocześnie ponadczasowości. Szczególnie jest to wyraźne w portretach, które uwidaczniają energię osobowości żywych postaci a jednocześnie istniejących jakby poza czasem i przestrzenią.
Read MoreMIĘDZY RZECZYWISTOŚCIĄ A ILUZJĄ
Ten podwójny efekt osiągnięty jest dzięki łączeniu postaci z fragmentami pejzażu, który tutaj nie stanowi nigdy tła, gdzie wszystkie elementy są integralną częścią obrazu. Inne prace przedstawiają piękne zjawiska przyrody oglądane z różnej perspektywy - monumentalne pejzaże nadmorskie, stworzone jakby siłą wyobraźni artysty, ale i te ulotne i niepozorne mgnienia i blaski, także ukazujące ponadczasowość piękna natury. Zdjęcia do fotoreportażu są autorstwa Janusza Sobolewskiego.
Read MoreŚWIĄTEK - MALARSTWO I PLAKAT
W Galerii na Piętrze można było obejrzeć wystawę prac Pawła Świątka, absolwenta wydziału grafiki na Łódzkiej ASP. Artysta swój twórczy dorobek prezentuje w postaci szybkich malarskich szkiców pejzaży i portretów oraz plakatów w technice cyfrowej - rezultat międzynarodowych warsztatów, konkursów i wystaw. Wystawa będzie czynna do 31 stycznia. Zapraszamy do odwiedzenia naszej galerii, Piotrkowska 86.
Read MoreŚWIĄTEK - MALARSTWO I PLAKAT
Wystawa którą zaprezentował w Galerii na Piętrze młody artysta Paweł Świątek, była ciekawym pokazem współczesnych, światowych trendów w estetyce plakatu i grafiki artystycznej. Środki formalne zastosowane na zasadzie kontrastu - przeciwstawne sobie stylistycznie działanie, takie jak: abstrakcja i figuracja, forma i antyforma, minimalizm i bogactwo, ekspresja i równowaga, tworzą nasycone wewnętrzną pasją obrazy, których symbolikę trzeba odkrywać stopniowo, poprzez "czytanie" bogatej stylistyki.
Read MoreŚWIĄTEK - MALARSTWO I PLAKAT
Artysta sam utożsamia się jakby ze swoimi dziełami poprzez stosowanie własnej, autorskiej typografii. Jego możliwości warsztatowe przy eksperymentowaniu z formą, szczególnie reprezentuje cykl kilkudziesięciu plakatów Blankposter - pusty plakat, zrealizowany (2015- 2017)
Read MoreŚWIĄTEK - MALARSTWO I PLAKAT
Twórczą osobowość artysty dopełnia malarstwo sztalugowe przedstawiające pejzaże tatrzańskie i nadmorskie, a także szkice malarskie, postaci i portrety. Artysta stara się oprzeć na pierwszym wrażeniu i utrwalić na płótnie najbardziej charakterystyczne aspekty zjawisk, co w naturalny sposób skłania do syntetyzowania kompozycji i stosowania żywej kolorystyki.
Read MoreŚWIĄTEK - MALARSTWO I PLAKAT
Upraszczanie formy wyrazu, stwarza paradoksalnie obraz na nowo -redukuje rzeczywistość niemal do roli symbolu i znaku .Porównując więc to z bogatą stylistyką plakatów autora, można zauważyć w jego twórczości interesujący efekt - jakby zrównanie się rolami, a nawet odwrócenie funkcji plakatu i obrazu. Malarstwo z pewnością stanowi wzbogacenie warsztatu, spostrzegawczości i wrażliwości utalentowanego grafika jakim jest Paweł Świątek.
Read MoreKRZYSZTOF KAREWICZ
Wystawa Krzysztofa Karewicza "Kalejdoskop", 2017 w "Galerii na Piętrze" prezentuje bogatą w znaczenia, wielowymiarową stylistykę w ukazywaniu rzeczywistości. Dla artysty, który jest otwarty na doświadczenia życiowe, wyzwaniem staje się ukazywanie w swojej sztuce, zdawałoby się prozaicznych zjawisk których sensu doznaje poprzez pryzmat mentalnego nastawienia i emocji.
Read MoreKRZYSZTOF KAREWICZ
Zmienne stany percepcji, kreują rzeczywistość skomplikowaną, dziwną i zaskakującą. Artysta trafnie pokazuje to poprzez połączenie abstrakcyjnej formy z realizmem i surrealizmem. W pracach Krzysztofa Karewicza jak w kalejdoskopie. zapamiętane zjawiska i sytuacje z życia, uwydatnione są jako doświadczenia egzystencjalne poprzez jakby trzy fazy postrzegania rzeczywistości.
Read MoreKRZYSZTOF KAREWICZ
Od rozpłynięcia się, odmaterializowania realności w kompozycjach abstrakcyjnych do realistycznego i sugestywnego przedstawiania aktów kobiecych - dla podkreślenia materialności ciała i swojej własnej realności i zmysłowości. .Najciekawsze efekty stylistyczne i symboliczne ukazują prace "przejściowe" ,łączące elementy abstrakcji i realizmu.
Read MoreKRZYSZTOF KAREWICZ
Nie chodzi tu oczywiście tylko o środki formalne, Które artysta stosuje dla wyróżnienia swojego oryginalnego stylu,. W sugestywny sposób ukazują metafizyczne przesłanie obrazów rzeczywistości, której istoty nie jesteśmy w stanie zgłębić.
Read MoreKRZYSZTOF KAREWICZ
Ciekawe dopełnienie ekspozycji stanowią antropomorficzne rzeźby z metalu i kamienia, także łączące formy abstrakcyjne i realistyczne, co nadaje im interesujący efekt prastarych, ewolucyjnych wykopalin. Wystawą Krzysztofa Karewicza ,absolwenta Warszawskiej ASP, prezentowaną obecnie w "Galerii na Piętrze" zamykamy rok artystyczny w ZPAP O/.Ł.
Read MoreSKRAWKI PEJZAŻY
Już w środę 22 października o 18.00. w "Galerii na Piętrze" odbędzie się wernisaż wystawy Bożeny Kuzio-Bilskiej, artystki z okręgu warszawskiego. Zapraszamy do siedziby ZPAP O/Ł, Piotrkowska 86.
Read MoreSKRAWKI PEJZAŻY
Bożena Kuzio- Bilska i jej dzieła - uszyte ze skrawków malowanego jedwabiu, urocze miniaturowe pejzaże, wysublimowane zmysłowe wspomnienia zamglonych poranków, letnich wieczorów, zaczarowane delikatnymi, przenikającymi się kolorami i kształtami. Większe formy malarstwa na jedwabiu zarówno czysto abstrakcyjne jak i przedstawiające konkretne miejsca, a raczej wizje utrwalone w pamięci artystki stanowią bardziej ekspresyjne, dekoracyjne elementy wystawy.
Read MoreSKRAWKI PEJZAŻY
Ekspozycję wzbogaca jej malarstwo olejne- kompozycje abstrakcyjne w których widoczna jest spontaniczna radość artystki z zabawy kształtami kolorami.
Read MorePOWIDOKI
wernisaż wystawy "Powidoki", autorstwa dwóch uznanych Łódzkich artystów, Andrzeja Batora i Maksymiliana Majewskiego.
Read MorePOWIDOKI
Operując subtelnymi środkami wyrazu tworzą abstrakcyjną sztukę konceptualną, lecz w swej istocie ukazującą odwieczną strukturę świata, której spoiwem jest światło i rytm. W swej twórczości pragną kontynuować najlepsze tradycje Łódzkiej bohemy artystycznej, oraz twórcy estetycznej koncepcji "powidoku" w sztuce - Władysława Strzemińskiego.
Read MorePOWIDOKI
Starannie zakomponowana wystawa, którą cechuje elegancja i prostota wyrazu a jednocześnie wielowymiarowy przekaz, stworzony za pomocą subtelnych działań. Dwaj autorzy Maks Majewski i Andrzej Bator opisują zjawiska, które są istotą naszej rzeczywistości, zbudowanej z rytmu i światła. Są one naturalnym spoiwem łączącym naturę ze sztuką.
Read MorePOWIDOKI
Wystawa prac Maksymiliana Kreutza Majewskiego i Andrzeja Batora "Powidoki" jednocześnie przenosi widza w ukryty nurt świadomości i abstrakcyjny wymiar nieskończoności - kosmicznej pustki.
Read MoreTRANSPOZYCJE PRZESTRZENI
Prezentowany cykl obrazów ukazuje czasoprzestrzeń jakby na różnych etapach rozwoju i w różnej skali . - od jej zalążków znakowanych graficznym rozbłyskiem, poprzez szare, delikatne przestrzenie, przenicowane światłem rodzącej się energii, by wreszcie rozbłysnąć pełną ekspresją - kolorów i form.
Read MoreTRANSPOZYCJE PRZESTRZENI
Estetyka tych obrazów opiera się na koncepcji malarstwa gestu - techniki bardzo trudnej wbrew pozorom, bo wymagającej doskonałego warsztatu i doświadczenia. Wymaga bowiem szybkiego działania , aby przenieść na płótno wizję, która powstała na mgnienie oka w umyśle, na zasadzie powidoku - gdyż artystka sama przyznała, że inspiruje się tą ideą artystyczną.
Read MoreTRANSPOZYCJE PRZESTRZENI
Musi więc powstać obraz o wyraźnych cechach spontanicznej a jednocześnie wystylizowanej i harmonijnej kompozycji. Swój artystyczny talent Ewa Widera rozwijała w pracowni malarstwa profesora Krakowskiej ASP-. Mariana Panka. Autorka jest absolwentką Wydziału Artystycznego Uczelni Częstochowskiej. Na wystawie prezentować będzie abstrakcyjne obrazy, ukazujące energię przestrzeni budowanej ekspresją kolorów i kierunków.
Read MoreTRANSPOZYCJE PRZESTRZENI
Elementem harmonizującym i scalającym te niespokojne przestrzenie jest światło, równomiernie przenikające dynamiczne kompozycje. Serdecznie zapraszamy!
Read MoreRZEŹBA
Będziemy wspominać romantyczno - oniryczną atmosferę snującą się w naszej galerii, odkąd zagościły tu rzeźby i obrazy Renaty Sobczak. Artystka ukazuje nam świat swoich wizji tańczących, delikatnych, antropomorficznych form, z których w ruchu wyłaniają sie kształty i postacie jak ze snu.Tajemniczy muzycy z obrazów kontrolują ich taniec. Grają swoją czarodziejską muzykę, słyszalną tylko dla wyrzeźbionych postaci.
Read MoreRZEŹBA
Obecność obrazów na wystawie rzeźby stworzyło ociekawy kontekst estetyczny. Na wernisażu doświadczyliśmy artystycznej pełni słuchając wokalno- instrumentalnego koncertu zespołu muzycznego "Biuro Tłumaczeń" z Bełchatowa. Wspaniały klimat wieczoru z pewnością podziałał inspirująco na licznych gości.
Read MoreRZEŹBA
W Galerii na Piętrze długo słychać było gwar rozmów, nie tylko o sztuce. Łączenie różnych gatunków sztuki daje wiele przyjemności - poczucie wyjątkowego estetycznego przeżycia, które długo pozostanie w pamieći - tak jak ten wernisaż 24.05.2018. Wystawa Pani Renaty Sobczak "Rzeźba" będzie jeszcze czynna do czwartku.Zapraszamy!
Read More